Royalfile

مرجع فایل های مفید و ارزشمند

Royalfile

مرجع فایل های مفید و ارزشمند

Royalfile

این وبلاگ با هدف معرفی فایل های مفید و ارزشمند برای تمامی مقاطع و اقشار جامعه راه اندازی شده تا در حوزه ی علم و سواد آموزی و پیشرفت کشور کمک کند.

  • ۱
  • ۰

 خرید و دانلود | 10,000 تومان


فرمت :pdf اصل مقاله لاتین

doc ترجمه مقاله

تعداد صفحات ترجمه شده : 12 صفحه

چکیده

تحقیق حاضر گزارشی در مورد مدلسازی سیستم کبالت- پلاتین با فازهای منظم مکعب با وجوه مرکز دار با ساختارهای L10 و L12 با استفاده از روش کلفاد (CALPHAD) است. فازهای مایع، hcp و fcc به عنوان محلول‌های جانشینی مدل­سازی شده و در آن پارامترهای اندرکنشی به شکل چند جمله­ای ردلیچ-کیستر وابسته به ترکیب هستند. فازهای fcc منظم و نامنظم بر حسب عبارات انرژی ترکیبی با یک تابع ساده انرژی آزاد گیبس مدلسازی شده­اند. معادله فازی و اکتیویته­های بدست آمده برای کبالت و پلاتین با اطلاعات تجربی موجود سازگاری خوبی دارند. محاسبات قوانین اول برای بدست آوردن آنتالپی تشکیل برای فازهای منظم fcc در 0 درجه کلوین انجام شدند. آنتالپی­های تشکیلی که برای فازهای منظم محاسبه شد نسبت به آنتالپی تشکیل حالت نامنظم در دماهای کمتر که توسط مدلسازی کلفاد بدست آمدند، کمتر منفی هستند. سیستم­های Fe-Pt و Ni-Pt حالتی مشابه سیستم Co-P دارند که بر حسب عبارات گشتاور مغناطیسی کلی فازهای منظم fcc مورد بررسی قرار می­گیرند.

کلیدواژه: کلفاد، مدلسازی ترمودینامیک، سیستم کبالت- پلاتین، استحله منظم / نامنظم

..................



  • ۹۵/۱۰/۲۷
  • RoyalFile

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی